HALF-LORD OF THE FISHES



Yoga derslerine kesinlikle eğitmenin enerjisi damga vuruyor. Sanki hoca ne kadar güler yüzlü, ne kadar hafif enerjili olursa, öğrenciler için de o ders alabildiğine verimli geçiyor. Nefes akıcı, zihin sakin, vücut adeta esnemeye dünden razı oluyor. Dün gittiğim vinyasa dersi de bunlardan biriydi. Hocanın sesi, yaydığı enerji o kadar yumuşak ve tatlıydı ki, asanalar beni ne kadar zorlamış olursa olsun, dağ pozisyonuna her geri döndüğümde yüzümde koskocaman bir gülümseme oluştuğunu farkettim. Vücudumun her bir noktasından özenle akan tere rağmen! Halbuki bundan iki hafta önce girdiğim bir vinyasa dersinde tam 1,5 saat boyunca hocanın yüzünde bir parçacık bir gülümseme oluşmasını bekleyip, biraz güleryüz belirtisi aramıştım. Ama nafile! O derste de hoca yine her asanada gerekli açıklamaları yapıp, tek tek duruşlarımızı düzeltmişti ama yine de bir şeyler eksik kalıyor ve sanki o çalışma aynı etkiyi yapmıyor. Şimdi önüme stüdyonun haftalık programını açtığımda o hocanın dersine gitmemek için gözüm alternatifleri arayıp duruyor. Bunun aksine dünkü derse ise neredeyse koşar adım gittim.
Benim için dünkü vinyasanın en güzel bölümlerinden biri sanırım “half-lord of the fish pose” yaptığımız andı. Genellikle en zorlandığım asanalar yerdeki twist’ler, yani burgular oluyor. Omurgamın tam anlamıyla esnemesi ve bu tür dönüşleri yapabilmesi için daha zamana ihtiyacı var çünkü. Dolayısıyla özellikle bu tip asanalarda hocanın yanıma gelip omuzlarımı ve sırtımı, nefesle birlikte esnetmesi inanılmaz iyi geliyor. Dün de normalden daha uzun süre kaldığımız “half-lord of the fish-pose”da hocanın yardımıyla inanılmaz güzel bir açılma yaşadım. Nefesi alırken uzamaya ve nefesi verirken dönmeye dikkat edildiğinde vücut – özellikle sırt, omuzlar ve de boyun - bu tür burgularda gerçekten acaip güzel esniyor. Yani sırtı ağrıyanlar için ideal bir asana bu. İşin güzel tarafı aynı zamanda da karaciğeri ve böbrekleri uyarıp, sindirim sistemini de canlandırıyor. Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta nefesi hiçbir zaman tutmamak ve de yogaya yeni başlandıysa, herhangi bir sakatlanma olmaması için mutlaka bir öğretmen eşliğinde bu asanayı çalışmak.

http://www.yogajournal.com/poses/485

OM SHANTI SHANTI SHANTI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder