SURYA NAMASKARA - 13-14 KASIM


Bu haftasonu nedense kalkıp stüdyo derslerine gidemedim. Cumartesi sabahı uyku ihtiyacı ağır basınca saat 10.00 dersi yalan oldu. Bugün de saat 13.00 gibi Anadolu yakasında olmam gerektiğinden, 11.30'daki çok sevdiğim Vinyasa dersine gidemedim. Tüm haftasonunu yogasız geçirmeye de içim elvermediği için her iki gün de güzel bir Surya Namaskar (Güneşe Selam) A&B serisiyle güne başladım. İnsanın sabah yataktan kalktığında farkında olmadan yaptığı ilk şey aslında kollarını yukarı uzatıp güzelce gerinmek ve esnemek oluyor. Bu vücudun açılmak ve güne başlamak için doğal ihtiyacı. Güneşe selam serisi de işte bu ihtiyaca mükemmel bir şekilde cevap veriyor bence. Bir taraftan öne ve arkaya esnemelerle omurgaya inanılmaz bir iyilik yapmış oluyoruz (benim gibi her yoğun çalıştığı dönemde, ya da stresli bir durumla daha ilk karşılaştığında sırt ve omuz ağrısı çekmeye başlayan bir insan için bu çok kıymetli); bir taraftan da asanalarla nefesi senkronize ederken, kendi nefesimizin sesine odaklanmak adeta meditasyon etkisi yaparak zihni acaip rahatlatıyor.

Yogaya ilk başladığımda ve evde pratik yapmaya çalıştığım zamanlarda seyrettiğim dvd'de hoca her "downward facing dog"a geçildiğinde, "burası sizin dinlenme noktanız" derdi. Dinlenme pozisyonu olarak bilinen bir şeyde kollarım ve bacaklarım ayrı ayrı titrediği ve derin, rahat ve uzun nefesler almakta zorlandığım için bunu bir türlü anlayamazdım. Düzenli pratik yapa yapa ilk defa bu duruşun neden bir rahatlama yeri olduğunu yavaş yavaş anlamaya başladım. Bedenin gelişimi ve düzenli çalışmaya verdiği tepki müthiş! Tek gereken ona karşı sabırlı olmak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder